گوشواره زنانه فروشگاه داتینو

گوشواره زنانه فروشگاه داتینو

گوشواره زنانه فروشگاه داتینو

گوشواره زنانه فروشگاه داتینو

گوشواره زنانه فروشگاه داتینو

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰
 
 
 


    علم سنگ درمانی پیشینه هزاران ساله دارد و از دیرباز در شمار شیوه های درمان های طبیعی بوده  است . کتیبه های سومری و متون علوم بودایی هند باستان قدیمی ترین گزارش ها در مورد خواص درمانی گوههاست که به هزاره چهارم پیش از میلاد باز می گردد . طب سنتی هند ( آیورودا ) درباره تهیه ی پودر ، خمیر و الگزیر ( مخلوط حاوی الکل ) با سنگهای شفابخش ،  دستور های دقیقی دارد . متون و دستورهای این طب تا به امرو حفظ شده و پزشکان در سراسر دنیا و به خصوص در امریکا ،  اروپا و هند آن ها را به کار می گیرند . 

    درمانگران در چین باستان نیز از خواص ارتعاشی سنگ ها آگاه بوده اند . کتاب امپراتور زرد ( حدود پنج هزار سال قبل ) نوشته و گردآوری «چی بو» ،  توضیحات فراوانی در مورد گوهرها و تاثیر آن ها در بدن انسان دارد . 

    ارسطو فیلسوف مشهور یونانی و دیگر دانشمندان آن دیار از قدرت ویژه سنگ های شفا بخش سخن گفته اند .  رومیان نیز تحت تاثیر آموزه های یونان و سایز تمدن های باستانی ، هواره از سنگ های شفا بخش استفاده می کرده اند . 

    زن درمانگردی به نام «هیلد گارد» در قرن دوازدهم میلادی ( اروچای قرون وسطی ) در کتاب معروف خود به نام «فیزیکا» توضیح گسترده ای درباره خواص در مانی سنگ  های نیمه قیمتی نوشته است . هیلد گارد برای درمان بیماران خود ، سنگ هایی خاص را بر روی نقاطی از بدن قرار می داده و یا آن ها را یک شبانه روز در ظرف آب نگاه می داشته و از آن به بیمار می نوشانده است . 

    «پاراسلسوس» پر آوازه ترین پزشک اروپا در دوران رنسانس ، در مورد ویژگی های شفابخش سنگ ها و مواد معدنی و ارتباط این خواص با ساختمان فیزیکی و فرمول شیمیایی آن ها بررسی و مطالعه کرده است . او نتیجه گرفت که از سنگ های ساییده شده یا خرد شده نه تنها برای درمان علایم بیماری ها ، بلکه برای علاج دلایل عمیق بیماری هم می توان استفاده کرد . دانشمندان ایرانی پس از اسلام توجه و عنایت ویژه ای به گوهرها و سنگ های شفابحش داشته و کتب و رساله های بسیاری در این فن تالیف کرده اند . جناب آقای ایرج افشار در مقدمه کتاب «جواهرنامه» نظامی به 39 اثر نوشته شده ، اعم از خطی و مطبوع که توسط دانشمندان جهان اسلام در باب معرفی سنگ ها و جواهرات و خواص آن ها نگاشته شده اشاره کرده است . از این میان ، می توان به کتاب های «منافع الاحجار» نوشته حنین بن اسحاق ( م 261 ه ق ) ، «الجواهر و صفاتها» نوشته یحیی بن ماسویه ( م 243 ه ق ) ، و «القانون فی اطب» بخش سنگ ها نوشته ابوعلی سینا اشاره کرد. 

    شاید بتوان گفت که پر ارزش ترین و مهم ترین کتب گوهرشناسی ایران ، کتاب «الجماهر فی معرفه الجواهر» نوشته ی ابوریحان بیرونی به زبان عربی و رساله ی «تنسوخ نامه ایل خانی: نوشته ی خواجه نصیر الدین طوسی به رشته تحریر در آمده و شامل منافع و خواص و صفات گوهرها و سنگ هایش بیش بهاست.

منبع : داتینو

  • ۹۷/۰۳/۲۹
  • skh spra

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی