گوشواره زنانه فروشگاه داتینو

گوشواره زنانه فروشگاه داتینو

گوشواره زنانه فروشگاه داتینو

گوشواره زنانه فروشگاه داتینو

گوشواره زنانه فروشگاه داتینو

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰


معمولا در کانی های جواهر ، مخصوصا اگر در معرض عوامل طبیعی مانند سرما ، رمما ، باران و تابش آفتاب قرار بگیرند ، به مرور زمان تغییراتی در رنگ و حتی در خواص فیزیکی و شیمیائی آنها به وجود می آید . 

درصنعت برای تغییر رنگ کانی ها و زیباتر جلوه کردن آنها روش های مختلفی ابدع شده ک بهترین و قدیمی ترین آن حرارت دادن کانی های جواهر می باشد ، به طور مثال اغلب نگین های سیترین موجود در بازار ، آمتیست هایی هستند که با روش حرارت تغییر رنگ داده اند . از دیگر روش ها ، استفاده از پرتو رادیوم و اشعه ایکس و بمباران کردن به وسیله الکترون ها در دستگاه های شتاب دهنده در راکتورهای اتمی است که به وسیله آن توانسته اند بر مرغوبیت رنگ کانی بیفزایند . به طور مثال الماس سبز حاصل تاباندن پرتو به الماس بی رنگ است و بیشتر کوارتز های دودی نیز از کوارتزهای بی رنگی که در برابر مواد رادیو اکتیو قرار گرفته اند به وجود می آیند . 

همچنین رنگ کانی های جواهر از انواع خلل و فرج دار مانند لاپیس لازولی و فیروزه را با تزریق مواد رنگی می توان به رنگ های بهتری تبدیل کرد . رنگ حاصل از این روش ها به قدری طبیعی به نظر می رسد که امکان تشخیص رنگ در کانی مورد آزمایش با چشم غیر ممکن بوده و تنها با آزمایشات پیچیده امکان پذیر می باشد . 

مثلا سنگ «هاولیت» را به واسطه ی منافذی که در آن می باشد به رنگ فیروزه در آورده و تراش فیروزه ای می دهند و به جای آن به فروش می رسانند . 

از کارهای دیگری که برای بهتر نمودن رنگ سنگ ها انجام می شود ، روغن مالی کردن آن هاست که به وسیله ی آن شکاف ها و لکه ها را پر می کنند ، ازجمله سنگ های که این روش در آن کاربرد دارد می توان به زمرد اشاره کرد . 

یکی دیگر از روش های بهسازی سنگ ها ، استفاده از لیزر است . از این کار برای از بین بردن و پاک کردن الماس از کربن موجود در آن استفاده می کنند که روشی معمول است ، لکن سوراخ های کوچکی روی سنگ به وجود می آورد که با میکروسکوپ قابل رویت است . البته بعضی از رنگ های حاصله با این روش های جدید ، پایدار نبوده و با گذشت زمان تغییر یافته و کم رنگ و یا لکه لکه می شود . 
منبع : داتینو

  • ۹۷/۰۳/۲۹
  • skh spra

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی