گوشواره زنانه فروشگاه داتینو

گوشواره زنانه فروشگاه داتینو

گوشواره زنانه فروشگاه داتینو

گوشواره زنانه فروشگاه داتینو

گوشواره زنانه فروشگاه داتینو

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

عقیق Agate


عقیق Agate

عقیق در رنگ های قرمز ، زرد ، خاکستری مایل به آبی و سفید یافت می شود.  

همین همچنین سنگ‌های وجود دارد که به سبب شباهت ساختاری و فیزیکی جز خانواده عقیق محسوب میشوند مانند عقیق سلیمانی یا چشم (باباقوری) عقیق خزه ای ، عقیق شجری.

گاهی از اوقات ، سنگ عقیق را به دلیل کم رنگی و زیبایی بیشتر رنگ آمیزی می کنند . برای این کار ابتدا عقیق را در اسید یا تیز آب گرم می شویند و بعد از تراش نهایی آن را رنگ کرده و جلا می دهند.

برای قرمز رنگ کردن آن ، عقیق را در داخل محلولی از نیترات آهن قرار داده و حرارت می دهند که با تغییر در غلظت محلول و درجه حرارت می‌توان انواع رنگهای قرمز را حاصل نمود. البته عقیق های زرد رنگ را بدون استفاده از مواد رنگزا و با و فقط به وسیله حرارت دادن به رنگ قرمز تبدیل میکنند. 

همچنین برای زرد رنگ کردن آن ، را ابتدا در اسید هیدروکلریک قرار داده و پس از اشتباه به آرامی حرارت می‌دهند. البته حلقه سبز بسیار شدید که اشک بوده و تشخیص آنها از یکدیگر آسان نیست. جالب است بدانید که سنگ عقیق به علت مقاومت در برابر مواد شیمیایی، در صنعت نیز کاربرد دارد. 

خواص و فواید
عقیق دارای طبع گرم و مرطوب است و از دیرباز ،قبایل و ملل کهن جهان، عقیق را سنگ مقدسی دانسته و آن را از خود دور نمی کرده‌اند ،عقیق سنگی است که آن را حرز و حامی انسان  در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها می شمارند ،و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کار و آسان شدن کارها بسیار مفید است.
عقیق برای جلوگیری از خونریزی های شدید، به ویژه برای زنان، بسیار فایده دارد . همچنین برای تقویت نقاط مختلف بدن و برقراری تعادل و هماهنگی در آنها مفید است. عقیق انرژی فراوان دارد و علاوه بر زدودن انرژی های منفی از محیط سبب پاکسازی هاله، از انرژی های منفی می شود، همچنین عقیق، برای تعالی روح و شادابی و آرامش آن و برطرف شدن غم و ناراحتی های روحی بسیار موثر است.
منبع : داتینو
  • ۹۷/۰۸/۱۴
  • skh spra

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی